Трговските центри во Бугарија се полни – побарувачката никогаш не била поголема!
Во последната година, пазарот на трговски простори во Бугарија бележи значителен развој, особено во сегментот на трговските паркови. Според извештајот на Colliers, во 2024 година биле отворени два нови трговски парка – Видин Плаза и Ритејл Парк Велинград. Со ова, вкупната изнајмлива површина на активните трговски паркови во земјата достигна 474.500 квадратни метри, распоредени во 38 објекти.
Пловдив – лидер во трговските паркови
Градот Пловдив предничи во бројот на активни трговски паркови, со пет објекти и вкупна површина од 63.200 квадратни метри. Во моментов таму се гради уште еден проект кој ќе додаде 21.000 квадратни метри на пазарот.
Изминатата година во Пловдив биле изнајмени над 3.400 квадратни метри во трговските центри. Најголем дел од закупците се од секторите мода (30%), електроника (19%) и угостителство (19%). Поради големиот интерес, наемнините се зголемија до 32 евра по квадратен метар.
Софија и Варна со зголемена побарувачка
Во главниот град Софија активно се градат два нови трговски парка, како и проширувања на постоечки објекти, кои се очекува да бидат завршени во 2025 година. Исто така, објавени се инвестициски намери за уште шест проекти, кои се во фаза на урбанистичко планирање.
Во Варна, изнајмените трговски простори достигнаа 6.500 квадратни метри, што е највисока вредност во последните четири години. Стапката на зафатеност во трговските центри надмина 95%, додека наемнините достигнаа 30 евра по квадратен метар.
Трендови и иднина на пазарот
Според Colliers, трговските паркови ќе продолжат да се развиваат, но пазарот полека влегува во фаза на заситеност. Новите проекти ќе треба да понудат конкурентни предности, а инвеститорите веќе не можат да се потпираат на статусот на единствен објект во одредено населено место.
Во Софија, наемните нивоа за првокласни простори во моловите достигнаа 45 евра по квадратен метар, што е највисока вредност во последните пет години. Зафатеноста во трговските центри останува висока, со само 3% слободен простор.
Заклучок
Пазарот на трговски простори во Бугарија бележи раст, но соочен е со нови предизвици. Инвеститорите ќе мора да се фокусираат на подобро позиционирање, подобра понуда и задоволување на зголемената побарувачка. Трговските паркови стануваат сè попопуларни, а градовите како Пловдив, Софија и Варна водат во развојот на овој сегмент.