19 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Малкумина знаат, но речиси секој автомобил што се движи по германските патишта содржи барем една компонента произведена токму во Бугарија. Според Соња Миклај, извршен директор на Германо-бугарската индустриско-трговска комора, улогата на бугарската индустрија во автомобилскиот сектор често е потценета – и дома, и во странство – иако нејзиното значење е клучно за европската и глобалната автомобилска карта.
„Говорев со нашите членки од автомобилскиот сектор – независно дали станува збор за BMW, Mercedes, VW или која било друга марка – бугарско учество има насекаде. Тоа е нешто на што треба да сме горди“, вели Миклај. Таа нагласува дека иако во фокусот на јавноста е отсуството на фабрика за финална монтажа на автомобили, реалната вредност се создава во компонентите, технологијата и автоматизацијата – области во кои Бугарија е стабилно позиционирана.
Учеството на Бугарија во автомобилската индустрија не е ограничено само на Европа. Делови произведени во земјата се дел од синџирите на снабдување за возила што се продаваат во Латинска Америка и Азија. Ако Европската Унија потпише поповолни трговски договори со земјите од Меркосур, тоа ќе значи поголема побарувачка за компоненти – вклучително и бугарските. „Кога Mercedes продава повеќе автомобили на пазар без царини, тоа го зголемува побарувањето за делови. Ако тие автомобили содржат бугарски компоненти – а содржат – тоа директно ја поттикнува бугарската економија“, додава Миклај.
Моделот на „евтина работна сила“ веќе не важи за Бугарија. Според Миклај, денес компаниите не бараат евтин труд, туку знаење, иновација и автоматизација. Германски фирми во Бугарија веќе отвораат центри за истражување и развој, вклучувајќи и во области како автономно возење. „Не доаѓаат по евтин труд – доаѓаат по експертиза.“
Интересно е и тоа што се бележи тренд на враќање на млади и квалификувани Бугари од странство, што е јасен сигнал дека земјата станува се попривлечно место за кариера и живот.
И покрај позитивниот развој, инвеститорите остануваат чувствителни на неколку клучни фактори: политичка нестабилност, непрозрачни јавни набавки и неочекувани промени во регулативите и даноците. „Фирмите планираат долгорочно. Непредвидливите измени ја разнишуваат довербата“, предупредува Миклај.
Поради тоа, Комората повикува на предвидлива регулаторна средина и јасна економска политика – не само во интерес на инвеститорите, туку и на граѓаните, бидејќи несигурноста води до замрзнување на платите, отпуштања и застој во развојот.
Приклучувањето на Бугарија во еврозоната од 1 јануари 2026 година, иако задоцнето, Миклај го нарекува „исклучително позитивен чекор“. Тоа ќе ја отстрани валутната бариера, ќе ја зајакне довербата и ќе ги олесни финансиските трансакции. Комората, исто така, се залага за флексибилност кај завршувањето на финансиската година – опција која во моментов им недостасува на бугарските фирми.
Бугарија веќе не е само „производствена база“ – таа е активен и вреден партнер во најиновативните сектори на европската автомобилска индустрија. Германскиот бизнис останува тука, инвестира и се шири. Она што се очекува е стабилност, предвидливост и соодветен однос – од државата и од општеството – кон потенцијалот што веќе е присутен.
🚗 Во секој германски автомобил – има и делче од Бугарија. Време е и самите Бугари гордо да го препознаат тоа.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
19 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Малкумина знаат, но речиси секој автомобил што се движи по германските патишта содржи барем една компонента произведена токму во Бугарија. Според Соња Миклај, извршен директор на Германо-бугарската индустриско-трговска комора, улогата на бугарската индустрија во автомобилскиот сектор често е потценета – и дома, и во странство – иако нејзиното значење е клучно за европската и глобалната автомобилска карта.
„Говорев со нашите членки од автомобилскиот сектор – независно дали станува збор за BMW, Mercedes, VW или која било друга марка – бугарско учество има насекаде. Тоа е нешто на што треба да сме горди“, вели Миклај. Таа нагласува дека иако во фокусот на јавноста е отсуството на фабрика за финална монтажа на автомобили, реалната вредност се создава во компонентите, технологијата и автоматизацијата – области во кои Бугарија е стабилно позиционирана.
Учеството на Бугарија во автомобилската индустрија не е ограничено само на Европа. Делови произведени во земјата се дел од синџирите на снабдување за возила што се продаваат во Латинска Америка и Азија. Ако Европската Унија потпише поповолни трговски договори со земјите од Меркосур, тоа ќе значи поголема побарувачка за компоненти – вклучително и бугарските. „Кога Mercedes продава повеќе автомобили на пазар без царини, тоа го зголемува побарувањето за делови. Ако тие автомобили содржат бугарски компоненти – а содржат – тоа директно ја поттикнува бугарската економија“, додава Миклај.
Моделот на „евтина работна сила“ веќе не важи за Бугарија. Според Миклај, денес компаниите не бараат евтин труд, туку знаење, иновација и автоматизација. Германски фирми во Бугарија веќе отвораат центри за истражување и развој, вклучувајќи и во области како автономно возење. „Не доаѓаат по евтин труд – доаѓаат по експертиза.“
Интересно е и тоа што се бележи тренд на враќање на млади и квалификувани Бугари од странство, што е јасен сигнал дека земјата станува се попривлечно место за кариера и живот.
И покрај позитивниот развој, инвеститорите остануваат чувствителни на неколку клучни фактори: политичка нестабилност, непрозрачни јавни набавки и неочекувани промени во регулативите и даноците. „Фирмите планираат долгорочно. Непредвидливите измени ја разнишуваат довербата“, предупредува Миклај.
Поради тоа, Комората повикува на предвидлива регулаторна средина и јасна економска политика – не само во интерес на инвеститорите, туку и на граѓаните, бидејќи несигурноста води до замрзнување на платите, отпуштања и застој во развојот.
Приклучувањето на Бугарија во еврозоната од 1 јануари 2026 година, иако задоцнето, Миклај го нарекува „исклучително позитивен чекор“. Тоа ќе ја отстрани валутната бариера, ќе ја зајакне довербата и ќе ги олесни финансиските трансакции. Комората, исто така, се залага за флексибилност кај завршувањето на финансиската година – опција која во моментов им недостасува на бугарските фирми.
Бугарија веќе не е само „производствена база“ – таа е активен и вреден партнер во најиновативните сектори на европската автомобилска индустрија. Германскиот бизнис останува тука, инвестира и се шири. Она што се очекува е стабилност, предвидливост и соодветен однос – од државата и од општеството – кон потенцијалот што веќе е присутен.
🚗 Во секој германски автомобил – има и делче од Бугарија. Време е и самите Бугари гордо да го препознаат тоа.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
19 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Малкумина знаат, но речиси секој автомобил што се движи по германските патишта содржи барем една компонента произведена токму во Бугарија. Според Соња Миклај, извршен директор на Германо-бугарската индустриско-трговска комора, улогата на бугарската индустрија во автомобилскиот сектор често е потценета – и дома, и во странство – иако нејзиното значење е клучно за европската и глобалната автомобилска карта.
„Говорев со нашите членки од автомобилскиот сектор – независно дали станува збор за BMW, Mercedes, VW или која било друга марка – бугарско учество има насекаде. Тоа е нешто на што треба да сме горди“, вели Миклај. Таа нагласува дека иако во фокусот на јавноста е отсуството на фабрика за финална монтажа на автомобили, реалната вредност се создава во компонентите, технологијата и автоматизацијата – области во кои Бугарија е стабилно позиционирана.
Учеството на Бугарија во автомобилската индустрија не е ограничено само на Европа. Делови произведени во земјата се дел од синџирите на снабдување за возила што се продаваат во Латинска Америка и Азија. Ако Европската Унија потпише поповолни трговски договори со земјите од Меркосур, тоа ќе значи поголема побарувачка за компоненти – вклучително и бугарските. „Кога Mercedes продава повеќе автомобили на пазар без царини, тоа го зголемува побарувањето за делови. Ако тие автомобили содржат бугарски компоненти – а содржат – тоа директно ја поттикнува бугарската економија“, додава Миклај.
Моделот на „евтина работна сила“ веќе не важи за Бугарија. Според Миклај, денес компаниите не бараат евтин труд, туку знаење, иновација и автоматизација. Германски фирми во Бугарија веќе отвораат центри за истражување и развој, вклучувајќи и во области како автономно возење. „Не доаѓаат по евтин труд – доаѓаат по експертиза.“
Интересно е и тоа што се бележи тренд на враќање на млади и квалификувани Бугари од странство, што е јасен сигнал дека земјата станува се попривлечно место за кариера и живот.
И покрај позитивниот развој, инвеститорите остануваат чувствителни на неколку клучни фактори: политичка нестабилност, непрозрачни јавни набавки и неочекувани промени во регулативите и даноците. „Фирмите планираат долгорочно. Непредвидливите измени ја разнишуваат довербата“, предупредува Миклај.
Поради тоа, Комората повикува на предвидлива регулаторна средина и јасна економска политика – не само во интерес на инвеститорите, туку и на граѓаните, бидејќи несигурноста води до замрзнување на платите, отпуштања и застој во развојот.
Приклучувањето на Бугарија во еврозоната од 1 јануари 2026 година, иако задоцнето, Миклај го нарекува „исклучително позитивен чекор“. Тоа ќе ја отстрани валутната бариера, ќе ја зајакне довербата и ќе ги олесни финансиските трансакции. Комората, исто така, се залага за флексибилност кај завршувањето на финансиската година – опција која во моментов им недостасува на бугарските фирми.
Бугарија веќе не е само „производствена база“ – таа е активен и вреден партнер во најиновативните сектори на европската автомобилска индустрија. Германскиот бизнис останува тука, инвестира и се шири. Она што се очекува е стабилност, предвидливост и соодветен однос – од државата и од општеството – кон потенцијалот што веќе е присутен.
🚗 Во секој германски автомобил – има и делче од Бугарија. Време е и самите Бугари гордо да го препознаат тоа.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
19 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Малкумина знаат, но речиси секој автомобил што се движи по германските патишта содржи барем една компонента произведена токму во Бугарија. Според Соња Миклај, извршен директор на Германо-бугарската индустриско-трговска комора, улогата на бугарската индустрија во автомобилскиот сектор често е потценета – и дома, и во странство – иако нејзиното значење е клучно за европската и глобалната автомобилска карта.
„Говорев со нашите членки од автомобилскиот сектор – независно дали станува збор за BMW, Mercedes, VW или која било друга марка – бугарско учество има насекаде. Тоа е нешто на што треба да сме горди“, вели Миклај. Таа нагласува дека иако во фокусот на јавноста е отсуството на фабрика за финална монтажа на автомобили, реалната вредност се создава во компонентите, технологијата и автоматизацијата – области во кои Бугарија е стабилно позиционирана.
Учеството на Бугарија во автомобилската индустрија не е ограничено само на Европа. Делови произведени во земјата се дел од синџирите на снабдување за возила што се продаваат во Латинска Америка и Азија. Ако Европската Унија потпише поповолни трговски договори со земјите од Меркосур, тоа ќе значи поголема побарувачка за компоненти – вклучително и бугарските. „Кога Mercedes продава повеќе автомобили на пазар без царини, тоа го зголемува побарувањето за делови. Ако тие автомобили содржат бугарски компоненти – а содржат – тоа директно ја поттикнува бугарската економија“, додава Миклај.
Моделот на „евтина работна сила“ веќе не важи за Бугарија. Според Миклај, денес компаниите не бараат евтин труд, туку знаење, иновација и автоматизација. Германски фирми во Бугарија веќе отвораат центри за истражување и развој, вклучувајќи и во области како автономно возење. „Не доаѓаат по евтин труд – доаѓаат по експертиза.“
Интересно е и тоа што се бележи тренд на враќање на млади и квалификувани Бугари од странство, што е јасен сигнал дека земјата станува се попривлечно место за кариера и живот.
И покрај позитивниот развој, инвеститорите остануваат чувствителни на неколку клучни фактори: политичка нестабилност, непрозрачни јавни набавки и неочекувани промени во регулативите и даноците. „Фирмите планираат долгорочно. Непредвидливите измени ја разнишуваат довербата“, предупредува Миклај.
Поради тоа, Комората повикува на предвидлива регулаторна средина и јасна економска политика – не само во интерес на инвеститорите, туку и на граѓаните, бидејќи несигурноста води до замрзнување на платите, отпуштања и застој во развојот.
Приклучувањето на Бугарија во еврозоната од 1 јануари 2026 година, иако задоцнето, Миклај го нарекува „исклучително позитивен чекор“. Тоа ќе ја отстрани валутната бариера, ќе ја зајакне довербата и ќе ги олесни финансиските трансакции. Комората, исто така, се залага за флексибилност кај завршувањето на финансиската година – опција која во моментов им недостасува на бугарските фирми.
Бугарија веќе не е само „производствена база“ – таа е активен и вреден партнер во најиновативните сектори на европската автомобилска индустрија. Германскиот бизнис останува тука, инвестира и се шири. Она што се очекува е стабилност, предвидливост и соодветен однос – од државата и од општеството – кон потенцијалот што веќе е присутен.
🚗 Во секој германски автомобил – има и делче од Бугарија. Време е и самите Бугари гордо да го препознаат тоа.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден
19 јули 2025
• од Станча Јаќимовски
Малкумина знаат, но речиси секој автомобил што се движи по германските патишта содржи барем една компонента произведена токму во Бугарија. Според Соња Миклај, извршен директор на Германо-бугарската индустриско-трговска комора, улогата на бугарската индустрија во автомобилскиот сектор често е потценета – и дома, и во странство – иако нејзиното значење е клучно за европската и глобалната автомобилска карта.
„Говорев со нашите членки од автомобилскиот сектор – независно дали станува збор за BMW, Mercedes, VW или која било друга марка – бугарско учество има насекаде. Тоа е нешто на што треба да сме горди“, вели Миклај. Таа нагласува дека иако во фокусот на јавноста е отсуството на фабрика за финална монтажа на автомобили, реалната вредност се создава во компонентите, технологијата и автоматизацијата – области во кои Бугарија е стабилно позиционирана.
Учеството на Бугарија во автомобилската индустрија не е ограничено само на Европа. Делови произведени во земјата се дел од синџирите на снабдување за возила што се продаваат во Латинска Америка и Азија. Ако Европската Унија потпише поповолни трговски договори со земјите од Меркосур, тоа ќе значи поголема побарувачка за компоненти – вклучително и бугарските. „Кога Mercedes продава повеќе автомобили на пазар без царини, тоа го зголемува побарувањето за делови. Ако тие автомобили содржат бугарски компоненти – а содржат – тоа директно ја поттикнува бугарската економија“, додава Миклај.
Моделот на „евтина работна сила“ веќе не важи за Бугарија. Според Миклај, денес компаниите не бараат евтин труд, туку знаење, иновација и автоматизација. Германски фирми во Бугарија веќе отвораат центри за истражување и развој, вклучувајќи и во области како автономно возење. „Не доаѓаат по евтин труд – доаѓаат по експертиза.“
Интересно е и тоа што се бележи тренд на враќање на млади и квалификувани Бугари од странство, што е јасен сигнал дека земјата станува се попривлечно место за кариера и живот.
И покрај позитивниот развој, инвеститорите остануваат чувствителни на неколку клучни фактори: политичка нестабилност, непрозрачни јавни набавки и неочекувани промени во регулативите и даноците. „Фирмите планираат долгорочно. Непредвидливите измени ја разнишуваат довербата“, предупредува Миклај.
Поради тоа, Комората повикува на предвидлива регулаторна средина и јасна економска политика – не само во интерес на инвеститорите, туку и на граѓаните, бидејќи несигурноста води до замрзнување на платите, отпуштања и застој во развојот.
Приклучувањето на Бугарија во еврозоната од 1 јануари 2026 година, иако задоцнето, Миклај го нарекува „исклучително позитивен чекор“. Тоа ќе ја отстрани валутната бариера, ќе ја зајакне довербата и ќе ги олесни финансиските трансакции. Комората, исто така, се залага за флексибилност кај завршувањето на финансиската година – опција која во моментов им недостасува на бугарските фирми.
Бугарија веќе не е само „производствена база“ – таа е активен и вреден партнер во најиновативните сектори на европската автомобилска индустрија. Германскиот бизнис останува тука, инвестира и се шири. Она што се очекува е стабилност, предвидливост и соодветен однос – од државата и од општеството – кон потенцијалот што веќе е присутен.
🚗 Во секој германски автомобил – има и делче од Бугарија. Време е и самите Бугари гордо да го препознаат тоа.
Ненадминливи Понуди Дневно
4.8 (10276 рецензии)
Заштедете 152.00 ден